onsdag 23 februari 2011

Nagelbitare


Alltså. Har jag glömt att tipsa er om norske Jo Nesbøs böcker om den alkoholiserade, trötte och utslagne kriminal-kommissarien Harry Hole??? Om ni vill ha en riktigt bra och spännande serie böcker att läsa, så köp dem och börja med den första som heter Fladdermusmannen och som kom ut på svenska år 2000. Jag började läsa den sista boken (Pansarhjärta) i lördags efter jobbet och kunde inte lägga den ifrån mig.. Jag plöjde den i söndags och hävdar att den var den bästa av allihop... 650 sidor njutning - en tegelsten som jag gärna murar in i min bokhylla - hur mycket man nu kan njuta av bastialiska mord, galet mörka handlingar och plågsamma detaljer...
Hur som helst så blir jag såååå sugen av att åka till Oslo som verkar vara en helt underbar stad!
Ja. Det var dagens boktips. Ninna ninna ni nanna na...

Pssst. Jag har precis börjat läsa Hammarbyserien av Carin Gerhardsen. Någon som vet om den är bra?


9 kommentarer:

Carin sa...

Hallå! Mårten har plöjt igenom hans böcker... Jag är ju en sådan där tråkigt typ, så när jag kommer till sängen, tar det ca två mickrosekunder och sedan sover jag! :D Men på semestern, då passar jag på! Just nu är det hundraåringen som gäller... ;-)

Kraaam Carin

Att vara någons fru sa...

Kan man läsa vilken som helst eller ska man börja från början för att fatta något?

Aratorps Lena sa...

Alla böcker har fristående handling, men personerna återkommer! Det skulle nog funka att läsa vilken som... /L

Unknown sa...

Jag är på tredje boken i Hammarbyserien och jag tyckte den första var lite trög men tvåan och trean fångade mej direkt.
Elisabeth

Coolaannna sa...

Visst är författaren suverän att hitta den där rysarkänslan när man läser!

Jag har läst alla böckerna i Hammarbyserien och jag är avundsjuk på dig som har de kvar!! Jag var helt frånvarande från värleden när jag läste dem. Nu väntar jag bara på 4:an :)

HA en skön lässtund!

Kram Anna

Bella sa...

Jag har läst andra och tredje boken i Hammarbyserien och tyckte dem var jättebra, tror nästan trean var bäst :)

Ha en bra dag!

Kramar Bella

Mariette sa...

Vad jag saknar att läsa böcker...

Det finns ju ingen tid till det längre, och jag son egentligen är en riktig bokmal...
Blev så sugen på att ge mig på denna...Jag har en väldig svaghet för mordhistorier(!?)

Kram Mariette

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lena!
Kul med boktips! Tror bestämt jag måste prova på den där Nesbo! Drömmer just nu om en mysig läsfåtölj hörna intill Bornholmskaminen. Men just nu är det skönt med en del fria ytor för sonen att leka på men på sikt så....!
Imorgon fredag, hurra!!!!
Kram Anna

Anonym sa...

Hammarbyserien är underbar
Hälsar
Lena i Kalmar

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin