söndag 6 februari 2011

Dr Watson I presume?




Vi kollade in BBC:s hyllade serie (i tre delar) om Sherlock Holmes som startade på ettan förra söndagen. Jag vet inte vad det är med den klassiska figuren som tilltalar mig, men jag har alltid gillat Sherlock. Jag gillar i och för sig alla bra deckarhistorier och tanken på att första berättelsen om Sherlock och hans följeslagare Dr Watson utkom i slutet av 1800 talet och trollbundit oss sedan dess är ju smått hisnande...
När jag läste att denna nya serie skulle utspela sig i nutid blev jag något skeptisk, men utan fog visade det sig. Jag tycker det var riktigt bra och ska så klart se fortsättningen i kväll! Alla klassiska figurer fanns med (Kommissarie Lestrade och Moriarty tex) och de hyr självklart boende av Mrs Hudson på 221b Baker Street.
Härligt med lite London-feeling också. Det var alldeles för länge sedan jag var där... Skulle vara lag på ett Londonbesök om året, minst. Eller hur?

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Ja vi ska också kolla, så klart.
Tyckte den var jättemysig!

Visst skulle det vara lag på Londonbesök. Vem kan fixa en sån lag?

Kram!

Ewa`s Galleri sa...

Visst var första avsnittet bra, jag var också lite skeptisk till nutid
Men det var kanon,ser fram emot kvällens avsnitt
Ha en bra vecka

Att vara någons fru sa...

Var den bra alltså? Då vet jag vad jag ska försöka få tag i nu då :) Jag är galen i TV-serier. Och London borde VERKLIGEN vara obligatoriskt.

Mystjejen sa...

Åååå va den bra, då skall jag oxå försöka få tag i den:) Kram

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin