söndag 13 februari 2011

Hand made




Sköna, sköna söndag! Solen skiner och jag njuter i min ensamhet -än så länge- framför morgon-TV med en stooor kopp latte. I dag får det bli en härlig promenad och kanske lite jobb. Jag ska planera två skyltfönster och har en massa papper som inte hunnits med i veckan. Vi har fått in GALET mycket varor i butiken och jag bara går omkring och njuter just nu! HÄRLIGT!

Jag hittade ett intressant italienskt företag på nätet (kolla här) som gör enormt fint kakel och klinkers av lavasten och terrakotta, allt handmålat och handtryckt. Ett fantastiskt hantverk, med andra ord... och min hjärna jobbar på med detta nya och tycker att det är väldigt intressant! Skulle absolut kunna tänka mig någon variant själv... Jag visade några bilder häromdagen (här) där både golv och tak kommer från detta företag. Fint, eller hur?

Psssst... Ni missar väl inte Mickan & Co i kväll i Solsidan??? Hysteriskt roligt, ju!


3 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Vackert! Själv är jag ju helt torsk på marrakech-kaklet; www.marrakechdesign.se

Bokcaféet i byn sa...

Hallå Lena!
Låter som en skön dag! Vilket vackert italienskt kakel! Simply stunning!!! Här sover sonen just och jag ska strax läsa lite bok.
Solen har hittat fram och gräsmattan lyser grön igen. Har ni mkt snö hos er eller barmark?
Ha en toppen em och ikväll blir det självklart Solsidan!!!
Kram Anna

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Solsidan, jepp!
Koppla in datorn til tvn o så skrattar vi på jag o mannen!!
Superfint kakel..sånt skulle jag haft på badet ;o)=

Klem Anna

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin