onsdag 30 november 2011

Å vart är vi på väg???




Vi har fortfarande inte bokat någon resa och tiden rinner ifrån oss litegrann känner jag... Nu lutar det åt Egypten - kryssning på Nilen i åtta dagar och en vecka i solstol. Kan det vara något tro? Någon som varit där?
Jag är i alla fall inne på en temaresa för två veckors horisontalläge lockar inte och lite kultur skadar aldrig enligt mig. Vi har inte släppt tanken på Sydafrika heller men det känns som om den resan kräver lite planering och det har vi inte haft tid till... Mannen vill fortfarande till Thailand igen (han trivs där som ni ser) så vi får se vem som tar hem segern i kväll...
Återkommer i ämnet!



5 kommentarer:

Bella sa...

Det låter så härligt med semester, är själv så sugen på ett par veckor i solen...

Hoppas ni kommer överens och hittar en bra resa som passar er båda!

Kramar Bella

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lena!
Underbar bild på mannen din i hans favoritland. Är det solen och den thailändska ölen som lockar kanske:-)
Vill du ha hjälp att sy ihop en Sydafrikatur i sista minuten så säger du bara till. Jag kan maila lite förslag på rutter och boende!!

Min syster var i Egypten för ngt år sedan. Bodde 5 stjärnigt på ett galet härligt ställe där kock bla kom med ingredienser i en golfbil och lagade ihop världens middag som sedan dukades upp på deras "egna" uteplats. Dock tyckte de att det var rörigt och inte så tilltalande utanför resorten. Risken finns förstås också att det blir instabilt i landet i och med stundande val.

Thailand är förstås aldrig fel. Har ni aldrig övervägt Goa, Indien? Indien light med ljuvlig mat, god mat för din make, en del sol och bad och en massa kultur att upptäcka. Rolig shopping och häftiga kolonial byggnader att sippa tea i. Bäst av allt, den underbara indiska versionen av engelska. Jag äääälskar deras uttal!
Allt från en restokig bloggvän som just nu surfar på Florida för fullt!!
Kram Anna

Bokcaféet i byn sa...

God öl för mannen din skulle det vara, fast maten är förstås underbar den också!!

Charlie sa ... sa...

Spännande! Semester är såklart alltid skönt.

Jag har varit två gånger i Egypten och tycker mycket om det. Håller med Anna att det kan vara osäkert som resemål en tid framöver.

Thailand har jag aldrig besök men det ser underbart ut!

Kram

Carin sa...

Ljuvliga bekymmer... ;-)

Vår nästa resa blir till alperna v7... Skall bli så härligt med en veckas skidåkning!

Kram Carin

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin