söndag 20 november 2011

Ikea och söndagsmiddag


Sliding doors och text på väggen. Fint så det förslår!


Jojmän. Jag hamnade på Ikea idag (behövde ett gäng spot-skenor till jobbet) och jag upptäckte att det var läääänge sen sist. Och det kommer att dröja läääänge till nästa gång. Not my cup of tea om man säger så...

Jag gjorde i alla fall mina män glada med en plommonspäckad fläskkarré, gräddsås och äppelmos till middag och jösses vad gott det var! Jag gjorde karrén i min gamla lergryta tillsammans med morot, palsternacka, ett äpple, några chilliflakes och timjan och den såsen som det blir av det går inte av för hackor... Annars använder jag bara den grytan till helstekt kyckling men den funkade ju fint till stek också! Lergrytan kan lätt vara den äldsta kökspryl jag har, kan jag ha köpt den för typ tjugo år sedan? Har ni en också kanske?

Och vet ni? Idag har vi har snubblat över 1000 gillare på fejjan så nu blir det tävling igen!!! Håll utkik i veckan!


4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Ah, så gott det låter med stek och alla smarriga tillbehör! Det blev stek här med men det låter som den var mer stuns i din ;)

Ikea är ikea...det går ofta tid mellan besöken men nu behöver jag värmeljus så det blir en vända snart.

Kram!

Att vara någons fru sa...

Huuuu, jag gjorde IKEA-misstaget i lördags. Inte smart.

Anonym sa...

Jag mejlade om Beach House-erbjudandet förra veckan men har fortfarande inte fått något svar. Tror du att du hinner kika på det?!

/Karolina

karolina.eek@gmail.com

Remsan sa...

Vi var på ikea i lördags tillsammans med alla andra... Höll på att åka hem med en 3-åring mindre... Och blev bara lite ljus rikare.
Bilden är fantastiskt fin. Tänk att kunna ha en sådan dörr till skafferiet i köket! Ibland önskar jag att vårt hus var mycket större, så det gick att inreda lite roligare.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin