måndag 7 mars 2011

Facebook


Måndag och en ny härlig vecka står för dörren! Jag är lite sen i starten, men är snart i kapp... Måste bara kika in och ge er ett filmtips. Vi kollade på The Social Network i går kväll som handlar om Facebooks grundande och dess skapare Mark Zuckerberg. En riktigt, riktigt bra regisserad och framförallt välspelad film om en stor händelse i vår tid. Unga, många för mig okända skådespelare för en sån rapp och bra dialog så jag häpnar i soffan och inser att jag måste se om den omgående!

Pssst... En rolig detalj; tjejen (Erica Albright) som "krossar hjärtat" på Mark Zuckerberg och som är den egentliga anledningen till all programmering som följde är ingen mindre än Rooney Mara som vi kommer att få se som den amerikanska Lisbeth Salander. Ska bli spännande att se den förvandlingen...

See you on Facebook!


2 kommentarer:

Fröken Henriksson sa...

Missade filmen när den gick här :( Ska se den nån gång vid tillfälle! Ha en bra måndagskväll!

Helena sa...

Den filmen vill jag också se, får ta och hyra den! :-)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin