tisdag 23 mars 2010

Trädgårdslängtan




Idag har solen kikat fram och kylan har gett sig lite. På TV4 säger dem att det ska bli över 10° "varmt" i slutet på veckan. Detta är de bästa nyheter jag hört på länge! Kan det äntligen bli lite vår nu? Vågar vi hoppas? Jag längtar!
Dövar längtan med underbara bilder av begåvade Eva Lindh som vi ofta får njuta av i olika magasin, dessa bilder kanske ni känner igen från Lantliv?

För oss är ett säkert vårtecken att bussarna anländer butiken. Denna veckan har vi fyra stycken inbokade... Nu fattas bara tranorna.

7 kommentarer:

Carin sa...

Dom är här, Lena!!! 5 st stod nedanför Salgutsered i helgen!
Kram Carin

Aratorps Lena sa...

Underbart! Tranor är ett säkert tecken! Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Japp,den kommer nu våren. När jag tog en liten ronda i solnedgången luktade det JORD, då ÄR det vår.
I alla fall snart
Agneta

STENLYCKA sa...

Jag visst längtar man efter vår. Här har det regnat idag, så lite mer av den tråkiga snön har försvunnit. Igår på min dagliga morgonpromenad såg jag minst 5 tranor som hade mellanlandat på snön,Förmodar att de var på väg till Hornborgarsjön.
Ha det bra!
Kram Raina

Den där Marie sa...

Hej! Vilken mysig och inspirerande blogg du har! Nu har du en till följare ;)
Kram från Jonna ♥

Boviksmarinan sa...

Oh vad härligt med värme. Vi kommer få ännu mera snö här uppe i norr, huga. Längtar verkligen efter våren...men vi kommer nog få sommare direkt:-) till juni. Ingen vår här inte:-)//Kram L

Boviksmarinan sa...

Pst...har just fått höra att tranor synt till i Lekeryd idag, nära Jönköping idag. Det e vår de... //Kram L

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin