söndag 7 mars 2010

Mord och ond bråd död...


...har jag gottat mig åt idag. Har tillbringar så gott som hela dagen i sängen med Mons Kallentofts "Sommardöden". Började läsa i morse och låg kvar tills boken var slut... Jag läste "Midvinterblod" i höstas och uppskattade språket och persongalleriet, så det var givet att läsa del två för att få reda på hur det skulle gå för kriminalinspektör Malin Fors vid Linköpingspolisen. Första boken utspelar sig i den kallaste vintern på evigheter och bok två är - om möjligt - än mer inrutad på vädret som här är den varmaste sommaren i mannaminne; Linköping darrar i hettan och skogsbränder rasar. Unga flickor försvinner, hittas döda och berättelsen är rå, fylld av sex, övergrepp, förtvivlad kärlek och hat. Ruskigt, besynnerligt och spännande. Ska absolut läsa "Höstoffer" när den kommer i pocket. Då blåser det väl storm eller regnar hela boken igenom...

Är du sugen på att läsa böckerna? Skriv en kommentar om varför, så skickar jag dem till dig!

8 kommentarer:

Linruz sa...

Det låter underbart att ligga kvar i sängen och läsa tills boken är slut!
Kram Lina

ANETTESHUS.COM sa...

Oj, har det kommet en oppfølger?! Det visste jeg ikke!! Jeg har lest den føste boken! Men nå må jeg jo få fatt i den andre også da ...

Klem
Anette:)

Ninne sa...

Vilken skön morgon-fm du fick.
Ha de gott resten av veckan också
Kram Ninne

Stjärnor & Champagne sa...

Här är en som har läst alla böcker. Det är ju mina trakter.
Hoppas att allt är bra...

Kram Anne

Min plats i solen sa...

Nu hör jag om de här böcker ur var och varannans mun att jag snart måste ta och läsa någon av hans böcker. Det har bara inte blivit av att någon av de har inhandlats, trots att jag är ett inbitet deckarfans. Det blir mycket brittiska deckare för mig. :) Men nu blir jag ju väldigt sugen på att läsa dessa. :)
Ha en härlig dag!
Kram Lotta

Aratorps Lena sa...

Jag skickar böckerna till Lotta med Min plats i solen. Har ni inte varit inne på hennes blogg, så gå dit och läs! Kvällens tips. Kram Lena

Min plats i solen sa...

Åh, vad glad jag blir att jag har två spännande böcker att se fram emot. TACK! :)

Och vad kul att du gillar min blogg. Det värmer! :)

Ha en fin kväll! Och återigen tack!
Kram Lotta

Gotlandsliv sa...

Åh, dessa böker har jag hört om förut, men glömt bort för ett tag. Speciellt kul eftersom jag kommer ifrån Linköping och förmodligen känner igen omgivningarna. Tack för tipset!

Kram

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin