tisdag 2 mars 2010

Middagstankar

Jag tycker mycket om att både laga mat och baka, men ibland är det ju rent hopplöst tråkigt att komma på vad man ska äta till middag! Varje dag samma bekymmer. Är jag ensam om detta? Jag bor tillsammans med en neanderthalare vad gäller mat också och det gör inte det hela lättare... Idag blir det korv stroganoff, det är riktig mat enligt Lars. Om han fick bestämma skulle vi alternera mellan följande rätter varje vecka: köttbullar med potatismos, köttfärssås och spaghetti, kotletter med brunsås, potatisgratäng med köttfärs och makaronipudding. Jag älskar sushi, thai, grönsaker och fisk... Lite av en kulturkrock varje dag alltså.

Bild från www.arla.se. En riktig lifesaver när vardagsfantasin tryter.

9 kommentarer:

Wictoria sa...

Du är inte änsam om det problemet, jag har samma bekymmer :)men den där korvgrytan såg ju riktigt god ut så tack för tipset. kram

Ninne sa...

Kan inte just nu komma på vem som hade veckans dag recept på sin blogg?? Det var varierande ????
Jag går in på ngt matgrej på bloggen när det blir helt kortslutn.
Man kan finna både lättlagat o gott
KRam Ninne

Sassa sa...

Hej Lena, Jag förstår att du undrade, men jag klickade i väg rubriken utan att allt var klart ! Nu kan du gå in och titta !! Mat är inte alltid så kul! Inspirationen är verkligen inte på topp alltid, trots massor av tjusiga kokböcker!!/ kram från Sassa

Camilla sa...

God morgon Lena och tack igen:)

Arla har räddat mej (om min familj) många gånger också:)

Annars verkar vi gilla ganska så lika mat du och jag - jag lever gärna på sushi (+annan fisk) och thaimat.

Ha en go onsdag - kram!

Boviksmarinan sa...

Känner precis samma sak som Dig men idag får det bli torsk, vitsås och potatis till lunch. Mums!!
Min syrra och hennes man prenumererar på något som heter "Family food". Man får alla råvaror hemkörda till dörren 1 ggr/v. Vips...sen är det bara till att laga maten. Tänk vad smart affärside`.
Ha en bra dag!!
//Kram

Boviksmarinan sa...

Om Ni vill ha tips på en jätte god maträtt inför helgen, kolla då in på min nya blogg. Skellefteårätten med lax och löjrom. UNDERBART god!!
//Kram

Helenas loggbok sa...

Hej!
Vardagsmat är så svårt. Vi har en som är allergisk på mot fisk i familjen, då blir man oxå begränsad. Vi gjorde dock sushi i helgen - älskar det. Har gått en kurs i att göra sushi och det är så kul att göra för det är så estetiskt. Vi gör några vegetariska sushi och några med räkor så alla i familjen kan äta.
Just nu försöker jag äta så mycket GI-mat som möjligt. Det gör det ännu svårare med fantasin, men skam den som ger sig.....
Ha det gott!
Kram
Helena

Stjärnor & Champagne sa...

Haha låter som hos oss med kulturkrock. Jag följer din linje och maken din makes. Huh vad tråkigt det är med vardagsmat, och fantasin...

Kram till dig/ Anne

Gotlandsliv sa...

Preciiis så är det hos oss också! Man frågar om han har någon ide till middagen, och ALLTID blir det något av förslagen du skriver. Hör av dig om du kommer på nån lösning!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin