måndag 16 mars 2009

Säkert vårtecken!


Ja, idag såg jag årets första tranor som mellanlandar här i Häggådalen på sin väg till Hornborgasjön! Det är ett lika säkert vårtecken som att jag hade mina Converse på mig idag... Det känns verkligen i luften att våren tagit ett rejält tag om Västra Götaland. SKÖNT! Igår gick vi en långpromenad i skogen och solen tittade fram och värmde våra kinder. Mmmm. Livet återvänder, människorna tinar upp och blir glada. Finns det något bättre just nu? Tror inte det, men mars är en förrädisk månad, det kan vara sol på måndag och snöstorm på onsdag... Jag håller i alla fall tummarna att våren är här för att stanna!
Kram på er alla mysiga!

7 kommentarer:

Lisa Marklund sa...

Ja visst känsn det som våren har knackat på :-)
Kram Lisa

Anonym sa...

Jag talade vid min bror igår, som var vid Hornborgasjön och man räknade in 150 stycken tranor. Så nu är dom på gång.
Kramar Stenlycka

Annika Christensen sa...

Du har också en fin blogg må jag säga.
Lycka till i tävlingen.
Annika

Anette sa...

Ja här hos mig har solen skinit från en klarblå himmel hela dagen och både jag, småfåglarna och grannskapets katter har drabbats av VÅRKÄNSLOR! Härligt, eller hur?
Ha det gott /Anette

Anonym sa...

Hej Lena. vad roligt att du har en blogg.. har äntligen fått en lägenhet här i varberg nu. så jag ska ta en rejäl koll på din sida nu för att få lite inspiration:) hoppas allt är bra med er! kram frida

kika gärna in på min blogg

http://fridacarolinaroos.blogg.se

lösenord och användarnamn=hej

Stjärnor & Champagne sa...

Usch nej ingen mer snö här nere. Åker till snön i helgen till Sälen. Har aldrig varit vid Hornborgarsjön.

Kram Anne

Anonym sa...

Likt ett djupt bottenlöst andetag, tar sig nu våren ann vinterns andnöd. Bohusläns kalaste klippa kippar efter luft, havet spegelbild ser än en gång solens strålar. Lusten att leva, verka och skapa återvänder själsligen, kroppsligen och........

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin