fredag 20 mars 2009

Pimpad strykbräda



Jag blev inspirerad av Fröken Fräken att visa upp min strykbräda som jag pimpade förra fredagen när jag storstädade. (OBS! Panelen i tvättstugan skulle målats vit för länge sedan!) Jag brukar klä om den någon gång om året, men i år tog jag en färdig från Nyblom & Kollén. Det tog ca en minut att fixa detta! Vi har, av en händelse, de flesta färgerna i butiken. Annars är det enkelt med en bit tyg och häftpistol. För som Fräken sa; de som designar tygerna på nya strykbrädor går väl på någon substans...

Kanske ska vi ha en utmaning här på bloggen; visa upp era strykbrädor!!!??

Idag har jag hunnit bädda rent, städat två toaletter och dammsugit. Jag ska hem till K i kväll och snicksnacka med trevliga tjejer (och kanske dricka ett glas rött) så inget städ i kväll! 
Ha en riktigt bra dag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min strykbräda tål inte att visas upp i det skick den är idag...Varning för epelepsianfall! Den ska nog få sig en snygg klädsel först.
Kram A-S

Anonym sa...

Ja, min strykbräda behöver också få nytt vårtyg. Jag har alltid köpt färdig utstyrsel,och det har varit svårt att hitta någon snyggt. Denna gången får jag nog pröva med tyg och häftpistol. Det randiga som du har på din strykbräda var läckert.
Så trevligt med tjejsnack, ha en bra kväll!
Stenlycka

Stjärnor & Champagne sa...

Herregud ingen vill se min strykbräda.....Har tänkt länge att byta men nu får jag ju ide´om att ta eget tyg. Ha det så himla mysigt ikväll.

Kram Anne

Jenny sa...

Hej Lena!
Vad fin din strykbräda blev:)

Jag har faktiskt oxå ett överdrag från Nyblom&Kollén, ett smalrutigt i vitt o beige. Kanske ska ta o visa upp det på bloggen, hihi:)

Ha en härlig helg,
kram Jenny

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin