lördag 14 mars 2009

Fattigmanssilver

När jag startade min avdelning i butiken för tre år sedan köpte jag in fattigmanssilver både högt och lågt. Jag tyckte det var SÅ fint. Jag hade ljusstakar, skålar, lyktor och små fat. Detta gick inte att sälja... överhuvudtaget. Jag sänkte priset, gick inte ändå. L förbjöd mig att "någonsin köpa in sån skit igen"... Ungefär när det tagit slut frågade alla efter fattigmanssilver.. Jag har stått emot ända tills nu. Vi fick in en finfin sändning för ett par tre veckor sedan och nu förstår ju så klart alla andra också att det är läckert. 
Ha en trevlig lördag! Vi öppnar om ett par timmar, måste in i duschen! 

8 kommentarer:

Anonym sa...

Att Alla andra ska vara så sega! Du har näsa för det vackra du, tar lite tid bara innan det går hem hos övriga befolkningen. Min gubbe förstår sig inte alls på charmen i fattigmanssilver men han har lärt sig att hålla tyst..
Ha en bra helg.
Kram A-S

Anonym sa...

Åh så fint vilken vacker lampa.Måste besöka din affär när jag kommer till Fritsla. Har aldrig varit i Fritsla, så det är väl på tiden eller hur? Förstår att det finns mycket tyger där. Jag är en sådan som hamstrar vackra tyger, kan alltid vara bra att ha ett lager ,förklarar jag för min man, när han försiktigt frågar vad jag skall ha dem till.
Kram och ha det gott!
Stenlycka

Naija sa...

hej
jag undrar vilken butik du har???det är fint med silver...

Bestefars Verksted. sa...

Fattigmannssølv er jo bare så vakkert.....har mye,men får aldri nok..... :) Klart du må ha det i din butikk !!!

Stjärnor & Champagne sa...

haha det var ju komiskt. Nu vill ju många ha fattigmanssilver.

Kramis Anne

Tulipa sa...

Hej!
Det där fenomenet känner jag igen...
Man köper in SNYGGT, men ingen är intresserad och man bara fattar inte varför?!
Sen helt plötsligt så bara går det- pang-

Kanske man är före sin tid emellanåt?! (Men det är så märkligt)

Pratde med en annan butik om detta och hon sade att de gångerna så får man se det som en investering, sen rätt som det är så går det...(förhoppningsvis)

Ha det bra!

Kram!

(Gillar dina inspirationsbilder också!)

Flaggduken 2 sa...

Jag har länge varit mycket förtjust i fattigmannssilver, och det var svårt att hitta "kopior" för några år sedan, men nu finns det överallt. Det är så läckert & fint. Bilden du visar upp är väldans tjusig!
Kram Petra

Lisa Marklund sa...

Lampan är jättevacker och fattigmanssilver är såå charmigt, säljer du lampan i din affär, vad kostar den i så fall?
Kram Lisa

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin