torsdag 12 mars 2009

Blomster

Idag öppnade ortens blomsteraffär i ny regi. Två systrar med gröna fingrar har tagit över verksamheten och vi önskar dem så klart allt gott! Jag är inte så bra på det här som kräver ömhet och skötsel, jag kan inte namnen på dem och har en tendens att ta kål på dem. Blommorna alltså, inte systrarna... Jag är med andra ord en drömkund för en blomsteraffär, köper nytt titt som tätt. För blommor måste man ju ha? Eller blommor förresten, jag köper nog mest murgröna, är det en blomma? 
Idag föll jag för någon liten fetbladig historia (bild högst upp bredvid en kanna från Mölle krukmakeri)

och en myrten fick såklart följa med hem

och någon slags pelargon (?) till fönstren i matrummet

och två buntar tulpaner med för mycket blad... som passar så bra i Västergårdens bultande hjärta. 

Så nu har jag vårat lite i hemmets vrå och börjat i fel ände för i morgon bitti ska jag köra ett par, tre timmars hårt och intensivt städningspass. Här behövs skuras golv, badrum, lister och damma överallt... Jag ska upp med tuppen, så god natt alla! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så läcker blogg du har. En ny underbar blogg för mig. Vilka fina blommor du har smyckat ditt hem med. Ha nu en bra städdag och en skön helg. Kram Stenlycka
Glad att jag hittade till dig!

Stjärnor & Champagne sa...

Härliga växter. Du, jag är också drömmen för blomsteraffärerna. Tar kål på dom, slänger och köper nytt.

Kramkram Anne

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin