lördag 3 mars 2012

Kvällens middag



Formen (Gerbera i färg betong) på väg in i ugnen!


Jag skrapade ihop vad som fanns i kylskåpet och fixade en mumsig middag idag som jag måste visa er!


Jag började med att grilla ett paket plommontomater på kvist, efter konstens alla regler. Under tiden tog jag färska, halva kycklingfiléer - visste inte ens att det fanns, men köpte två paket häromdagen - saltade och bredde Philadelphiaost på dem, hackade Ridderheims soltorkade tomat i olja och strödde över plus ett lass färsk spenat, timjan och oregano. Jag förbarmade mig över ett ganska torrt paket chevre i kylskåpsdörren som jag hackade upp och strödde på. Rullade ihop som rulader och band ihop härligheten med en skiva bacon. Allt blir bra med bacon. Tänk på det i sorgens stund...

Jag hällde det som var kvar av spenaten i botten på en form, la köttet ovanpå ihop med de smaskiga tomaterna och hällde slutligen över en burk creme fraiche rostad vitlök/timjan - den är fin den - och en skvätt kycklingfond plus oljan som blev kvar efter de soltorkade tomaterna.

Efter en dryg halvtimma i ugnen blev det smaskens ihop med en riktigt bred och fin pappardelle.



Snart kommer bilder från butiken...


Vad tror ni om Mello ikväll, förresten? Lars har hittat Åsa Nisse på någon filmkanal så jag får nog se mig i andra stjärnor efter Mello... Han ligger där borta i soffan och kluckar av skratt...







2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Men du är ju värsta kocken! Och massor av gottis hemma, inte som här där det i omgångar är några burkar och en halvfull mjölk som stirrar när man öppnar kylen...

Smarrigt det låter!!

Aratorps Lena sa...

Hahaha! Jag storhandlade förra helgen, Lotta! Annars kan det damma rätt rejält i min kyl också... Är ingen ekonomisk mathandlare. Åker till affären varje kväll efter jobbet...
Men detta blev riktigt gott i alla fall! Kram

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin