fredag 8 juli 2011

Vi fann Friden









Äntligen! Jag vet inte om det är blogger, min rauter eller min dator som krånglar, men jag har inte lyckats ladda ner bilder på hela eftermiddagen... Visst är det jobbigt när det inte bara fungerar? I-landsproblem, jag vet... Chill Lena, chill...


Jag var i alla fall tvungen att visa er en liten bit av det bohemiska Österlen! Så låt oss ta en stenugnsbakad pizza hos Pippis pappa Sjörövarkungen vid vägs ände i Mellby, några kilometer utanför Kivik. Stället heter Friden och du får äta din pizza var du vill, gärna ute under äppelträden i den härliga trädgården. Det är inte säkert att tallrikarna räcker till eller att de hinner diska vinglasen fort nog men vad gör det när man har semester? Det passar så klart inte alla - läs min käre sambo som är vän av ordning - men man måste ju testa, eller hur? Just därför ångrar jag att jag inte tog pizzan med chevre, honung och valnötter... Förresten ingår hemlagad ekologisk tomatsås, mozzarella och ruccola på alla pizzor. Behöver jag säga mer? Åk dit!





3 kommentarer:

Skumpa och Spaljé sa...

Jag håller med...Toppen.

Kram helena.

Johanna Stålros sa...

Låter so ett härligt utflyktsmål, härligt att sitta och äta pizza ute i det gröna. Kram Johanna

Att vara någons fru sa...

Jisses vad gott! Jag blir så sugen!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin