lördag 9 juli 2011

Lördag och inget häng




Jag står och rör i en krämig risotto och smuttar på ett glas iskall chablis - mitt favvovin när det kommer till vitt - och kycklingen ligger i marinad men min man lyser med sin frånvaro... Han cyklade iväg för ett par tre timmar sedan och har inte synts till sen dess. Han är ju mer karré och bea-typen så han kanske anar vartåt det blåser i grytan eller så har han hittat en kall öl eller två någonstans på byn! Mer spännande än så blir det nog inte i kväll är jag rädd...

Vi har varit på en hederlig marknad i dag - en sån där med kokosbollar, sockförsäljare och heliumballonger - och där stod Peter Wahlbeck på ett lastbilsflak och drog gamla vitsar på bred halländska! Ganska många under bältet, det kanske hör hemma på "bonnabygden" men jag vet inte om det passar vid lunchtid i strålande sol bland både barn och gamla...

Dagens bilder från - inte bonnabygden utan Kullabygden! Och ja. Jag är en sucker för fågelholkar. Frågor på det?


1 kommentar:

Jenny sa...

Vilken härlig lördag det låter som, hoppas bara mannen kommit hem ;)
Du har nog lite rätt, PW kan nog var lite väl...
Vilken härlig tripp det verkar ha varit i Skåneland :)
Ha en skön fortsättning på helgen, kram Jenny

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin