tisdag 5 juli 2011

Trelleborg


Nu har vi tagit oss till ännu ett litet charmigt hotell, denna gången längre söderut. På Hotell Duxiana i Trelleborg sover vi förhoppningsvis skönt i sängar från, just det - Dux! Efter en riktigt hängmörad skånsk biff med parmesancreme, sparris och grillade färspotatisar och en citronsamifredo och ett par glas rött på hotellets fina terass sover vi nog gott ändå... Hotellet är beläget i en gammal fin patriciervilla från 1910 med fina salar, stavparkett och magnifik takhöjd. Mums.

Dagen började annars bra med en tur till Mölle Krukmakeri (där jag inte shoppade något alls, för kan man inte ens hälsa på sina kunder så får man inga...) en promenad runt Kullens fyr och ett besök till Magasin 36 i Höganäs- som tog alldeles för lång tid enligt chauffören... Efter en lunch i Helsingborg tog vi en tur till Citadellet i Landskrona och en fika på Flinckmans café. En ganska skön dag med andra ord. I morgon blir det Österlen på allvar. Mandelmann - here I come!


6 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Ooooo i mina trakter! Typ.

Bokcaféet i byn sa...

God morgon!
Nu bränns det, bara några mil från mig!!! Tänk om jag vetat det innan så kunde jag mailat kontaktuppgifter så ni kunnat titta förbi på en fika!
Jag mailar dem iaf ifall du kollar mailen.
Imorgon ska vi också till Österlen över dagen! Kanske ses där om inte annat!!
Kram Anna

Cecilia sa...

Trist med ohyfsad personal, ägarna där brukar vara supertrevliga!

Husprojekt Drömhus sa...

Låter helt underbart! Hoppas på att se fler bilder från vackra Österlen.

Kram
Tiina

Anna sa...

Vi är också och kajkar runt i Skåneland, härligt är det! Men mest är vi i Falsterbo och kollar på hästarna...Ha det gott och kör försiktigt!

(eddas) sa...

Wow for noen koselige hotell dere har ligget på....
ha en fin ferie...
klemklem

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin