onsdag 27 juli 2011

Kloka ord



Några väl valda ord av Mahatma Ghandi som ju var Indiens andliga ledare fram till mitten av nittonhundratalet. Han var en klok man, advokat och politiker, som förespråkade och levde för sanning och motstånd med ickevåld. Han ledde Indien mot fattigdomsbekämpning, kvinnans frigörelse, broderskap mellan religioner och Indiens självständighet. Kanske finns det något att hämta i hans kloka tankar? Läs mer här...




Jag såg att fina Västergården har fått en nytändning och fotat fräscha bilder till sin hemsida, till och med tagit fram en ny serie som heter "Krona" i sitt fina porslin. Kolla in hemsidan här! Jag ska definitivt köpa in lite nytt till hösten - vi brukar ha deras porslin i butiken och nu ska det bli kul med lite nytt. Bultande hjärta är ju en klassiker och en perfekt present! Jag är så svag för keramik... Kan inte få nog av fat och kannor... Ganska ofarlig mani ändå? Det finns ju värre menar jag... Eller?



4 kommentarer:

Pernilla sa...

Ja man hittar mycket tänkvärt i dagar som dessa...

Keramik är ju såå fint och som du själv säger, inte så himla farligt. Det hade ju varit värre om det varit soffor eller nåt annat stort och skrymmande ;)
Själv har jag ju mina nagellack och det tycker jag är sjukt, men som sagt, inte så farligt, finns ju värre saker.

Ha en bra dag!
Kram!

rustik charm sa...

Hej Lena!
Kloka ord.
Önskar dig en fin dag.
Kram Kristina

Aratorps Lena sa...

Nagellack och keramik är bra grejer, det! :)

Aratorps Lena sa...

Tack detsamma, Kristina!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin