lördag 18 april 2009

Tjoho!



Dagens rörelseglädje är avklarad, vilken start på dagen! Lite kallt i början, men solen värmde på fint och jag tog ett par stopp i de värmande strålarna för lite yogarörelser. 5 km i kuperad terräng, gå/lunka/löp är min grej. Jag använder 0,5 kg hantlar också, helt perfekt för gäddhänget! Hoppas ingen ser mig när jag "simmar" eller svänger med armarna när jag går... De är gamla, slitna och turkos(!) minst tio år gamla, aldrig risk för håll med dem! Det går även lättare att jogga med tyngderna i händerna, man får liksom extra kraft. Nu skulle det varit skönt med en spastund i badrummet, men det får bli en annan gång. Snabbdusch och iväg till jobbet, det kommer en buss kl. 10.00! 
Igår röjde vi på kontoret, ska ta med kameran idag. Jag ser att vi passerat 10000 med råge också, måste ta tag i min utlovade tävling omgående...
Ha den bästa av dagar i solen! 

2 kommentarer:

Ingalill sa...

Himmel vilken härlig start på morgonen!! Jag och manken ska ta tag i vårat motionerande i morgonbitti!! Har hållit på med intensiv renovering i snart två år men nu äntligen börjar det lugna ner sej..Perfekt att köra igång nu på våren!! Ha en mysig helg. Det blir spännande med dom kommande bilderna!!

Anonym sa...

Åh om jag ändå kunde komma igång att motionera...Latmasken har mej i sitt grepp! Om jag laddar ordentligt i helgen så kanske dt kan bli lite rörelse i nästa vecka. Kanske...
Kram A-S

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin