tisdag 21 april 2009

Nyblom o Kollén




Jag är väldigt svag för Nyblom o Kolléns lantliga och ursvenska textil (stilen är svensk, inte tillverkningen). Vi har mattor, stolsfodral, kuddar, dukar, metervara, strykbrädsöverdrag och lakan i butiken (ja, alltihop...) och allt är SÅ fint, plus att alla som jobbar där är supermysiga! Anna Nyblom Kollén som designar alla kollektioner tar sin inspiration från naturen och gården där de bor utanför Göteborg. Deras hem och sommarställe har varit med i flertalet inredningstidningar och de har det lika fint som man kan tro... Vit bas med härlig textil. Visar lite inspirationsbilder från dem idag. Jag jobbar på med mina shakes, igår kväll blev det även en långpromenad med min vän M. I morgon är det dags för vågen... Ha en bra dag!

5 kommentarer:

Signe 1 sa...

Ursnygg kollektion har dom, håller med dig till 100%!! Vad duktig du är o vilken motivation du verkar ha:-) Må gott, Kram Sofia

Jenny sa...

Hej Lena!
Visst är Nyblom o Kolléns grejer superfina! Har sett deras hem i några inredningstidningar..där hade man gärna velat bo:)

Vad jag beundrar dig som har sån motivation och karaktär..önskar jag hade mer av det!!

Ha en jättebra dag,
Kram Jenny

Sommerlyst sa...

Så utrolig flott inspirasjon du viser i dag!!

Stor respekt for deg som har sånn jernvilje, med tanke på dietten...!!! U go girl...leter fremdeles etter min motivasjon.. :l

Tror hekling er det samme som v i r k a på svensk! :))

Stenlycka sa...

Jag tycker om deras grejer och har en köpt en del tyger, naturligtvis.
Tänk vad glad du kommer att bli imorgon när du ställer dig på vågen, en sådan kämpe som du är.
KRAMAR

Fröken Fräken sa...

Jättefina och klassiska tyger har de verkligen.. som vanligt - ingen återförsäljare i den här delen av landet.. (hur kan en tygälskare som jag bo här egentligen, det kan man fråga sig..)
Verkligen ett smidigt tips för skålen!Funderar på att göra någon plantering i den, då lär ju bottenfärgen döljas...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin