tisdag 25 oktober 2011

Glöggen heter Blossa!






För nionde året i rad släpper Blossa sin smaksatta glögg. I år med smak av kaffe; utvalda arabicabönor från El Salvador. Jag tycker det låter som en hit - flaskan är definitivt en hit - supersnygg!

Finns på systemet sen den 1 oktober och vis av erfarenhet så brukar den ta slut...

Åsa Orsvärn - chief blender på Blossa - hälsar att den passar utmärkt till mörk choklad, en vällagrad hårdost eller som smaksättare i knäcken! Hon berättar också att hon föredrar den rumstempererad...

Trevlig tisdag! I dag är det lönedag - shop til you drop!


Ja, det var ju två månader till julafton i går också...




4 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon!
Årets Glögg var jätte god! Jag har varit besviken de senaste åren då jag tyckt de smakat för mycket sprit
Den nya smakar mer som traditionell glögg med ton av kaffe precis som utlovat. hälsningar Åsa

Anonym sa...

Ja, den var jättegod!
Jag har tjuvsmakat för att veta om man skulle bunkra fler flaskor och Ja! det ska man.
Den både doftade och smakade juligare än på många år. Man kan även känna en russinsmak/-doft tycker jag så man behöver inte lägga i några russin i koppen.
Ladda hem medans de finns kvar i butik.

Pernilla sa...

Lönedag, de du! Då har väl ni fullt upp antar jag :)
Årets glögg - jättegod!
Vi har redan hunnit med en flarra och fler ska det bli. Har tre st i skåpet.
Jag tyckte smaken var som kaffe/pepparkaka/glögg på samma gång, riktigt trevlig mao.
Tycker dock fortfarande att 09an varit bäst, har i dagarna öppnat den sista av denna sorten. Sen har jag småflaskor av 05-08, kanske skulle det passa fröken med ett smakprov en lördagseftermiddag?

Aratorps Lena sa...

Haha! Jag tror jag har en sån låda stående också, så vi kanske skulle ta och se vilken som är bäst, Pernilla!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin