måndag 10 maj 2010

Nej tack!











Jag har - som många andra - fastnat för de nya bilderna från Tine K:s hem i senaste Sköna Hem

Jag är däremot inte lika förtjust som de flesta verkar vara... Jag tycker att hon har gjorde ett misstag när hon lackade golven vita. Möblerna ser ut att sväva som utropstecken i rummen... Ängsligt och kallt. 

Nej, tacka vet jag de underbara bilderna med mörkt golv som fortfarande ligger på hemsidan! Kolla gärna HÄR! Det ska vara liv och tyngd i ett hem enligt mig - och gärna lite kontraster.


Vad tycker ni?






8 kommentarer:

Dagi Mara sa...

Du hast Recht! Ich habe mir jetzt die Bilder verglichen und tatsächlich! Dunkler Böden wirken besser! Viel besser! Da kommen weisse Möbel besser zur Geltung! Schöne Grüße aus Deutschland!

Felix sa...

Jag tycker också att det är snyggare med mörka golv. Fast jag skulle inte vilja ha golven så mörka heller, hellre ett naturligt trägolv.

Hälsningar
Elisabet

Chris sa...

Håller med om att vitt gör att allt svävar, man vet knappt vad som är golv eller vägg eller tak för den delen, svårt att orientera sig i rummet helt enkelt. Sen hur mörkt är en smaksak..

Linruz sa...

Ja bliderna med de mörka golven är verkligen grymma.Hoppas allt är bra med dig.
Kram Lina

Mys och hemtrevnad sa...

Jag tycker med att hon skulle behållt golven mörka, åtminstone inte helvita. Kontraster ska det vara tycker jag. Själv hade jag älskat ett gammalt slitet bredplankit trägolv i det huset tror jag! Bilderna är fantastiskt fina annars...Kramis semlan

Stjärnor & Champagne sa...

Lena, jag håller med.....Jag gillar både vitt och svart och jag vill måla alla våra golv men det vill inte maken. Han tror att det är lättare att sälja med gammalt furugolv och det kanske jag kan hålla med om. Alla vill ju inte ha målade golv. Men det svarta var snyggare hos Tine K/ Kramkram Anne

Renée sa...

Håller med dig! Sedan syns ju ALLT, har man hund som jag har så går det bara inte för sig...

Irene sa...

Kan inte annat än att hålla med :-)
Det behövs en stabil grund för möblerna...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin