söndag 2 december 2012

Då var första ljuset tänt...










Godförmiddag!

Min morgon har gått ut på ett röj med dammtrasan, en vals - eller fem - med tvättmaskinen och lite sent adventspyssel. Golven dammsögs och torkades av sonen när vi var i Danmark - underbart att komma hem till en doft av Ajax!!! Tack Wille!

Årets adventsljusstake gjordes av en blomkruka från Affari, höga kyrkljus, kuddmossa, några taklökar och ett litet horn. Min fina gran på bordet är en sockertoppsgran och jag bara älskar den!  Den stora lyktan är från PB Home, det omgjorda renhornet är från Lappläsk hemslöjd och den fina sirliga blomman har jag så klart glömt namnet på... Någon?



Nu ska jag stuffa en stor kalkon för när mannen kommer hem från rådjursjakten så blir det söndagsmiddag med alla ungar som kommer hem och käkar! Önska mig lycka till för kalkon är ett oprövat område för mig... Kanske ska jag ha med kameran under arbetets gång?


Förresten blev ju dörrkransen riktigt bra i år också! Bild kommer!



Njut söndagen mina vänner, det ska jag! 







1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Blomman heter Sophora! Tack för alla inspirerande bilder! Mvh Marie

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin