söndag 2 december 2012

Fiskestuga delux



Naturfärger, kontraster, träytor och stockar som kommer fram ur väggen och den superheta "bygglampan" ger en perfekt mix.



Färgskalan, dubbla industrilampor över det gamla träbordet som inger värme. Kan det vara en AGA vi skymtar  i hörnet? Hörde jag spartanskt?...



Howardfåtöljer, mjuk matta och kamin med synlig vedförvaring. Mums.



Stileben med "bakgrund". Perfekt!





Bilder från Livingetc.


Ja, jag skulle då inte säga nej till en dylik "spartansk" fiskesuga för återhämtning. No no...




Gokväll! 

Jag tog fina "förebilder" på kalkonen men glömde bort kameran när hela härligheten kom ur ugnen... Det är ju en del meck i det momentet; tranchering, såsen ska bli färdig och hällas upp, potatisen ska hällas av och ångas, blomkålen ska mixas och grönsakerna fram på bordet, ja ni vet. Så kameran låg där och glömdes bort mitt i all hunger och fix... God och trevlig middag blev det i alla fall och alla fick dessutom matlådor till jobbet i morgon - en kalkon räcker till många!




Kom precis på att jag glömt hänga upp stjärnan i köksfönstret so better do it a.s.a.p! 



Vår facebooksida hittar ni HÄR! 




4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Här är det asap också på vissa adventmoment ;)

Gott med kalkon! Vår 10-kilosbjässe tycks aldrig ta slut. Och stugan - to die for!

xx

Bokcaféet i byn sa...

Den stugan skulle jag inte tacka nej till. Spartanskt var ordet eller?!! Super snygg är den!
Kram Anna

an angel at my table sa...

Har aldrig sett detta fantastiska hem!! Mycket vackert, allt gott Mari

teenooth sa...

h8e53x1o70 h3y87c3e05 g8t87m4l33 y1m33a4h51 h9r23z2s17 t9n31u9d85

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin