söndag 9 december 2012

Hemma hos By Nord














Via danska Femina får vi följa med hem till grundaren av det danska inredningsmärket By Nord, Hanne Berzant. Hon bor tillsammans med man och tre döttrar på 280 m2 i Hellerup utmed Strandvägen strax norr om Köpenhamn. 

Det är vitt, svart, djurhudar, troféer och trädetaljer i en härlig och smakrik mix av kvalité och estetik. Jag ser snygga lampor från Bestlight och Tom Dixon som är to die for... Arne Jacobsens klassiska Grand Prix-stol står runt köksbordet och By Nords signifikativa kuddar med fototryck mjukar upp intrycket. 


Mycket trevligt!



Nu ska jag lägga denna veckan bakom mig och ladda inför nästa! See you there! 






2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Danskarna - de kan! Om jag fick riva ut allt och börja om, skulle jag köra danskt och lite New England här och där. Och lite Josef Frank såklart ;)

Urläckert!

xx

Unknown sa...

Check This Outclick this this pagewebsite here have a peek at this web-siteMore Help

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin