lördag 8 december 2012

Finsk afton...



Bänk, korg, lyktor, låda och pläd från Artwood.



Godkväll finaste!

Ja, jösses! Ikväll är vi bjudna hem till Pekka och Pernilla på finsk afton. Om det inte gick er förbi så hade Finland nationaldag - eller nåt - i torsdags och det tyckte Lars och Pekka var något vi absolut skulle uppmärksamma. Jag tror det kan bli en kväll med bastu, korvsoppa, piroger, Koskenkorva, en och en annan Lappinkulta och kanske lite Mintuu... Eller vad tror ni???


Klädsel var enligt inbjudan Finlands nationaldräkt: träningsoverall och gummistövlar... Hahaha!

Jag skrev ett trevligt svar och tack till inbjudan och körde det via Google Translate och då såg det ut så här och vem är jag att ifrågasätta Google Translate, liksom:


Hei!

Otamme mielellämme Persianlahden ilta ja odotan kuumaa aikaa saunassa!

Olemme teroitettu veitsi ja ladattu koskenkorvan!

Kiitos kutsusta!

Leena ja Larsin




När jag sedan körde översättningen "åt andra hållet" blev det så här....

Hej!

Vi kommer att vara nöjda med Gulfstaterna och jag ser fram emot en varm tid i bastun!

Vi har skärpt kniven och debiteras forsen örat!

Tack för inbjudan!

Lena och Lars


Hahaha!!! Jag skrattar ihjäl mig... Hoppas inte Pekka är så slängd på språket...



Kiitos! Nizza ilta - nyt mennään kääntyä korkokengät!
(via google translate...)





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin