fredag 7 december 2012

Årets dörrkrans







Godmorgon!

Jag börjar vänja mig vid att vakna av snöplogen, det är vinter det!



Kransen (less i more är min melodi i dessa sammanhang) fixade jag i år med någon decimeter juteväv, juteband, en taklök och en girlang med horn och bjällror. En favvis - den hänger inomhus också!

På tal om favvis. Vaxat papper är en riktig humörhöjare! Nästan överallt men speciellt i utekrukorna! Och min julros var så fin kvällen före när jag köpte den, men såg desto mer ledsen ut morgonen efter. Jag trodde jag köpt den ultimata vinterblomman... och nu. Nu är den begravd i snö... 


För övrigt sitter jag och känner en ljuvlig doft av mjuk pepparkaka som står i ugnen och sprider sig i hela huset (doften alltså). Sonen har innebandymatch ikväll och jag ska visst stå i kiosken. Det verkar de aldrig bli för stora för... 19.00 i Kungabergshallen. BK Stjärnan - Rydboholm SK. Välkomna! God kaka till kaffet utlovas! :)



Njut FREDAGEN mina vänner! 




Och gillar. Det gör ni HÄR! 





1 kommentar:

vitahusetochelvis sa...

Så snyggt :)


Var gärna med och tävla om en stor Maileg tomteflicka! http://vitahusetochelvis.blogspot.se/2012/12/vinn-en-maileg-tomte.html

Hoppas du vill vara med!

/S

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin