onsdag 22 februari 2012

L:A BRUKET





Jag föll som en fura för det snygga uttryck L:A BRUKET från Varberg visade upp på Formex. Wellpapp och rå betong ramade in de enkla fina förpackningarna och flaskorna i serien som för tankarna till gamla apotek och Amish-enkelhet. Jag köpte rubbet. Som vanligt... Kan ju aldrig bestämma mig och välja bort...

Min favorit blev den stora (som ett Corn Flakes-paket) snygga lådan med en kur tångbad för hemmabruk. Tången fiskas upp för hand av en lokal fiskare i Varberg och torkas under sol och i ugn. Tångbad har en gammal tradition som kurbad som mjukar upp stela muskler, ökar blodcirkulationen, lindrar värk och hudirritationer. Man fyller en hink med hett vatten och 3 hg havssalt, lägger i tången som får dra i ca 30 min. Fyll upp badkaret med hett vatten, häll i ytterligare salt och lägg i tången. Efter badet ska du försöka självtorka så alla bra ämnen stannar i huden. Du blir totalt dödstrött så kryp ner i sängen och du sover garanterat i tolv timmar, minst... Skicka bort barn och gubbe och unna dig en sovmorgon!

L:A BRUKET blev nominerade till Designpriset 2011 och inte undra på... Vackra, ekologiska, handgjorda tvålar och eteriska oljor fullsmackade med nyttigheter både för dig och moder jord. Savon de Marseille har fått en värdig konkurrent och jag hoppas L:A BRUKET snart ses på var mans handfat!

Alla produkter, tång och salt kommer till butiken inom kort!!!



2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Ah, så läckert!!!

Vill dem ha en återförsäljare här i USA kanske ;)

Jag blir helt i gasen av sånt här.

Kram!

Aratorps Lena sa...

Jag me, Lotta! Kan inte tygla mig! :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin