måndag 8 augusti 2011

American Classic












Det snyggaste hemmet jag sett på länge finns med i senaste Sköna Hem och jag känner att jag vill se mer... Precis min stil och jag har ju faktisk matbordet och stolarna hemma!

Ägarinnan är chefsdesigner på Gant Home och flera av de fina detaljerna kommer från tidigare kollektioner. Det andas traditionell amerikansk- och kolonialstil med mörkt trä i möbler, ljusa soffor och enkla mönster i aquafärger och olika bruna nyanser. De indianska jordfärgerna kommer vi att få se mer av i höst, jag lovar... Artwood har gjort en jättefin kollektion i just det temat!

Annars har huset alla de typiska detaljerna som jag älskar; rum i fil, höga fönster med spröjs - denna familjen har till och med fönsterluckor inomhus, terasser med vildvin, dubbla altandörrar, heltäckande sisalmatta i hall och trapphus. Kolla in badrummet i etage... Suck. Lovely!

Vill du se mer? Köp tidningen! Ett väldigt snyggt nummer finns ute nu!




6 kommentarer:

Maria sa...

Verkligen snyggt. Detta gillar jag :) Önskar dig en skön kväll Maria

Bokcaféet i byn sa...

Ja visst var det ett snyggt hem! Ha en fin kväll!
Kram Anna

Skumpa och Spaljé sa...

Hej Lena!

Tack för hälsningen, jo sommaren har varit bara fin fin...

Kram Helena.

Knaada sa...

Åhh, dom stolarna vill jag ha på min gräsmatta! :)

Att vara någons fru sa...

Jamen herregud vad snyggt. Jobbar man på GANT så vore det illa annars :)

johanna sa...

hej goa du!!!
ja jag håller med dig , det hemmet var superfint!!!!
Tack för att du länkat till min blogg och för fina ord=)
STOR KRAM

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin