söndag 10 februari 2013

Nytt i butiken och lägesrapport!



House Doctor - äntligen hos oss!



En härlig mix!



Bambu, rotting och denim. 2013 kommer att bli bambuns år...



House Doctor igen! Den där lyktan på golvet alltså...



Nicolas Vahé. Så snyggt. Så gott. Så rätt.


Hej vänner!


I morgon är det sportlov i vår del av landet! Ta en tur och kom och kolla på alla våra fina nyheter, vet ja! Varmt välkomna!




Själv masserar jag förtvivlat mina stumma och ömma lårmuskler efter en dag i backarna i Val Thorens (hur i h-e ska de inte kännas i morgon kväll???!!!) och kunde för mitt liv inte föreställa mig hur LÅNGA de kunde vara (backarna alltså - inte låren) - och HUR branta är de då...? Jag väljer blå nedfart och när vi kommer in på en röd håller jag andan tills jag är nere. Kanske inte bästa strategin, men min enda just nu... Förutom den att jag planerar känna mig säkrare i sadeln innan veckan är slut...

Den tunna luften på 3200 meters höjd har nog nockat mig lite också är jag rädd - och hade det varit Lars som dragit med mig upp till toppen första dan hade jag strypt honom, men det är ju svårt att bli arg på unga, glada, rosiga och hejande guider som bara vill alla väl... Eller i alla fall vill de ha ner alla i dalen igen...


Hållertummarnaattjagkommerhemlevandekram




Häng med i backarna på Instagram! aratorp24 heter jag där!







7 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan!
Har ni fortfarande kvar dem där vita volang-gardinerna som ni hade med i en tävling den 12 maj förra året på Facebook? Skulle såååååååå gärna vilja ha dem, och undrar om ni har kvar dem i butik?? Tack på förhand!!

eastcoastmom sa...

Härligt med skidor! Vi har också sportlov, semana blanca kallas det tydligen i Spanien (där vi bor). Vi är i Lech och miljön är son tagen ur en turistbroschyr!

Aratorps Lena sa...

Vi har ett par volanggardiner kvar i linnefärg och ett par i gammalrosa. Vita är tyvärr helt slut och går inte att få tag på igen - tro mig, jag har försökt... /L

Aratorps Lena sa...

Underbart med Lech! Njut veckan! :)

Anonym sa...

Föra att vara i bättre form till nästa år måste jag tipsa dig om UT- Milen i Ulricehamn som går av stapel den 20 april. Gå in på www.utmilen.com Välkommen till vackra Ulricehamn här har vi också sportlov denna vecka och kan susa ner i vår slalombacke inga hemska backar kan jag lova dig.

Villa Humlebo sa...

Gud vad härligt du verkar ha det!!
Jag hade också behövt lite semester efter en långdragen sjukstuga här! :(

Vi tänkte svänga förbi och köpa trofén om den finns kvar. Ni har väl öppet på lördag som vanligt!?

Mvh Marie

Sara sa...

Tack så mycket för svaret L! :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin