fredag 17 december 2010

After work


Eftersom jag inte har så mycket omkring mig just nu kände jag för lite att sätta tänderna i och även trevlig social samvaro. Har därför kokat tio liter mustig och kryddig gulasch och bjudit in till AW här hemma i kväll! Det ska bli jättekul med lite opretentiöst umgänge på stående fot! Marschaller, glögg, vin och öl är inhandlat och fläktkåpan är dammad (den glömmer jag ALLTID...). Bröd ska bakas, men det får bli lite senare under dagen!

I morse vaknade jag av att H&M:s callcenter flyttat in i min trappa. Det lät som om ett tiotal tangentbord jobbade för fullt INNE I VÄGGEN... Insecta är tillkallade och fällor riggade. Tycker faktiskt lite synd om djuren nu när det är så kallt ute. Men hos mig får de inte sätta bo...

Hörrni. FREDAG. Smaka på den.


7 kommentarer:

Pernilla sa...

Du är galet effektiv, men underbar. Ses ikväll! Kram.

Carin sa...

Ha en härlig fredag! Typsikt att vi var uppbokade....

Kraaam Carin

Aratorps Lena sa...

Det är säkert damp, Pernilla... Ses i kväll, gumman! Och Karin; det får bli en annan gång! Ha det så trevligt på Liseberg! Kraaam!

Bokcaféet i byn sa...

Trevlig helg Lena!
Kul med afterwork! Här sitter man insöad med laptopen hemma. Får bli fredagsmys med la familia!
Kram Anna T som drömmer om vita sandstränder fjärran från kyla och mörker!!

Unknown sa...

Vill bara sända en liten fjärde advent hälsning så att den kommer fram i tid, ler. Kram petra

Coolaannna sa...

Lena, du vet precis vad som kräfs för att din personal ska trivas. Kanske är din AW till för dina andra vänner också men du fixar frukostar osv..till din personal.

Jag som arbetar i kommunen vet bara att ett fruktfat på personalrummet kan ge en extra kick och man presterar bättre och får ett större leende på läpparna!

Ha en trevlig kväll själv ska jag just nu ta mig en tur till min absoluta favoritaffär. Fritsla Tyglager !

// Anna

Att vara någons fru sa...

Åååå gulash som är så gott! Hoppas ni får dundertrevligt!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin