lördag 4 juli 2009

4th of july






Eftersom det är den 4 juli idag blir det barbecue för hela slanten i kväll!


 Jag har kokat 8 kg fina revbenspjäll som ligger i rökig honungsmarinad, köp ett par kilo kycklinglår som också ligger i marinad. Jag har satt en deg nu på morgonen för att baka hamburgerbröd och vi har hela frysen full med majs som också ska grillas...

 Sambo Lars fick åka och investera i ny grill och jag har klippt, och tvättat jeansstyg för den rätta looken på servetterna. När jag föreslog att vi skulle åka till närmast bonde och låna höbalar tyckte han att jag överdrev... Men det var ju tur att jag hittade den där stråhatten på rean häromdagen... 


Countrymusiken är laddad, Spotifylistor gjorda och jag återkommer i ämnet för nu fick jag besök av badsugna brorsbarn!


Tjing!









1 kommentar:

Helena sa...

Hej!

Hoppas att allt smakade bra och att i hade en trevlig fest. Här i Skåne har det varit fest hela helegen. I fredags hade jag och Micke grillfest för några vänner, jättetrevligt, god mat och härliga blomster fån trädgården på bordet. igår var vi på cykelfest, mexikanskt tema, jättetrevligt men det var svettigt med dansen.
Idag har det varit en sån där dag, dagen efter....

Helena

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin