fredag 1 maj 2009

Fönsterputs

Jag vill bara göra ett snabbt litet inlägg om en ny pryl (har man inte tillräckligt?...) som vi testat idag. En fönsterputsare (!) från Kärcher.
Jag brukar ringa hit en fönsterputsare någon gång om året men nu fixade vi detta själva för det var en riktigt bra liten tingest! Det är dels en sprayflaska med putsduk och dels en uppladdningsbar fönsterskrapa som suger bort vattnet. Inga ränder eller droppande vatten, hur smidigt som helst! Härligt med rena gnistrande fönster är det i alla fall. Ska hänga upp vita hissgardiner i matrummet i kväll också, nu är de linnefärgade...
Har också kunnat tillbringat några sköna timmar i solen och fått lite färg. Nu ligger köttet i marinad och rörorna är blandade inför kvällens grill. Ha det gott!

Idag vill jag även gratulera min underbare (en av tre) lillebror Mathias som fyller 35, STORT GRATTIS brorsan, vi syns i morgon!

7 kommentarer:

Signe 1 sa...

Tack för tipset:-) Grillning här oxå, mums!! Min man heter Mathias, dessutom stavar de likadant oxå, annars är det ju vanligast att man stavar med tt...Grattis till din bror! Ha en fin kväll, Kram Sofia

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilket bra tips, jag har en del fönster kvar o tvätta härhemma:)

Grattis till din bror!

Ha em jättemysig helg,
kram Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Usch fönster är ingen hit, men tack för tipset. Min fönsterputsare kommer 19 maj. Har gråtit så många ggr när jag har sett fönstrena dagen efter putsning så jag har lagt det på hyllan. Har så gamla fönster. Vad kul med inredningskurs..

Stor kram Anne

Mjuka sa...

Tack för tipset!! Kan verkligen vara något för mig!
Kram och mysig helg
Malin

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Lena! Takk for hyggelig hilsen:)

Takk for tipset! Kanskje noe å prøve?! Jeg har en del vinduer som snart trenger en vask;)

Ha en fortsatt fin helg!

Klem Anette:)

kardemumma sa...

Kul med Sköna hems kurs!
Jag har hört att den ska vara kanonbra!
Det skulle vara superkul att gå den men jag är sugen på en ledarskapskurs som Svensk Handel håller i Stockholm.Svåra val....
Gratta brorsan! Min lillasyster fyller också den 1:a maj.
Kramar C

Unknown sa...

Hej Lena!!

Va kul att hitta dig här i bloggvärlden, ska kika runt lite hos dig.

Ha det gott/Pia

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin