tisdag 17 februari 2009

Minus...


...grader så långt ögat når. Sitter framför vädret på TV 4. Vi hade -16° här i morse, men huj vad kallt det är i norra Sverige just nu! Minus 16 är ju en baggis! Vart tog vårkänslorna vägen? Alla köpte krispiga tulpaner som tokar för en månad sen... Oj vad vi vill ha vår nu. Eller???

Förra våren var jag med min son W på hans klassresa till Björkliden i nordöstra Lappland, 25 mil norr om poolcirkeln.. En veckas skidåkning över trädgränsen som var helt fantastisk! Grymt att få uppleva den vackra delen av Sverige. Jag lägger in en bild på Lapporten åt er, plus en bild på Låktatjåkko, Sveriges högst belägna fjällstation. Jag körde faktiskt hundspann dit!!! Härliga minnen.

I morron kväll är det dags för symöte igen. Ska bli kul att träffa tjejerna och skvallra lite. Tre av oss har ju faktiskt en resa att berätta om. Vi kommer säkert att ta upp mitt pass som kom bort och mammas bil som kokade på väg till flygplatsen. Eller kanske frukosten vi åt en vecka utan att vi hade beställt den... Ja, kanske.

Kram alla goa!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin