måndag 26 januari 2009

Ny vecka!



Måndag, och lite ljusare tror jag bestämt! Ska bli skönt att kavla upp ärmarna och ta tag i veckan! Har kokat mig en balja kaffe och rostat lite bröd (vad hände med GI???) som jag tänkte få i mig innan jag sticker till jobbet. Nu börjar det rulla in nyheter som beställdes på Formex. Härligt!
Dagens bilder kommer från Dixie (kolla in fler på www.dixie.se). De satsar stort på färg i år och det visade sig ju vara helrätt med tanke på allt lekfullt och färgstark som togs upp på trendspaningen med Lotta Ahlvar i B-hallen. 
Jag kan ju annars vara lite feg för färg, men det kan ju bli jättehärligt med en avdelning i butiken som exploderar lite... Det är det som är så roligt med inköpen, man måste tänka lite bredare än sin egen personliga "hemma" smak! (alla är ju som tur är inte lika beige som jag).
Jag lovar att visa lite bilder från Bruka också. Deras färgade porslin colour är fantastiskt! 

Min underbara, mysiga medarbetare A kommer tillbaka idag efter en vecka i sjuksäng! Oh, vad det ska bli skönt! Lika tråkigt som jag har haft utan henne, har hon säkert haft det hemma... Tur att vi har så många fantastiska kunder!

Ha en skön måndag!
Lena

2 kommentarer:

Mollymera sa...

Hejsan!!
Vi var på Gotland i somras, jag håller med dig det är så himla fint och vackert där. Furillen missade vi, typiskt. Men vi var vid Blå lagunen, ett gamalt kalkbrott med helt turkost vatten, sagolikt vackert. Kul när vårnyheterna kommer in, mycket att fixa, men sånt är roligt.

Fröken Fräken sa...

Ja, det är väl just därför jag aldrig skulle kunna driva affär. Först skulle jag bara vilja ta hem sådant jag gillar. Och sedan skulle jag inte vilja sälja något av det. Om jag inte visste att sakerna kom till bra hem ;-)

ROligt att du har hittat till min blogg och tack för det snälla du skrev! Muntrar upp en trött måndag! :-)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin