torsdag 4 oktober 2012

Ja men varför inte liksom?



Dagen till ära - det blev kanelbullar framåt kvällen!


Kan ni tänka er? Jag har varit ledig idag! L. E. D. I. G. Jag har varit på ansiktsbehandling, jag har varit hos tandläkaren, jag har ätit lunch hos mamma och pappa (han är en hejjare på kalops - också) och jag har inte pratat med jobbet en enda gång... heja mig!

Efter en stor och saftig majskycklig i lergryta med gräddsås och potatismos/blomkålspuré njuter vi nu av nybakta kanelbullar. Mums... Mina kanelbullar innehåller många nymortlade kardemummakärnor, äkta smör - rumstempererad och inte smält - och en låååång bearbetning i maskinen. 


I morgon SKA jag fota i butiken. Basta.





2 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

Härligt med ledig dag för dig! Du är en hejare på grytor och matlagning Lena!
Här ska det bli fisksoppa ikväll!
Trevlig helg!
Kram Anna

Bella sa...

Härligt med en ledig dag!!

Var alldeles för länge sedan jag kikade in här nu, måste bli bättring, vill ju inte missa all härlig inspiration du bjuder på!

Kramar Bella

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin