tisdag 6 oktober 2009

Kokböcker

Sitter och letar inspiration i mina kokböcker. Jag ska vara värdinna för "symötet" i morgon. Det lutar åt en krämig risotto med antingen grillad paprika och sparris eller svamp. Kanske gör jag båda... Helstekt fläskfilé med timjan till blir nog bra.
Jag älskar verkligen mina kokböcker. Allihop. Jag har ungefär 80 stycken. Känner mig lite som en samlare. Jag har dem i min pilasterhylla i matrummet. Den är nästan proppfull, så jag får snart börja tänka en in, en ut... Det borde man tänka mer överhuvudtaget. Klädkammaren, någon? Var en snabb sväng på Gina Tricot idag, och kom hem med en överfull påse höst...

1 kommentar:

STENLYCKA sa...

Hej!
Nu var det ett tag sedan jag var inne på din fina blogg och skrev till dig.Men det har varit en jobbig tid för mig.
Kokböcker det älskar jag också och har massor i mitt kök men det är bara några som har blivit mina favoriter.
Hoppas det blir en bra symöte och maten du skall servera låter väldig god.
Önskar dig en bra dag!
Kram

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin