tisdag 10 september 2013

Kvällspromenad utmed Seine



Notre Dame.




Alla dessa vackra broar.


Smala gränder i fjärde arrondissementet.




Louvren i bakgrunden.






Nattligt ljusspel från Eiffel lyste upp himlen och vår väg hemåt.



Ja, hörni.

Nu är jag hemma igen, fullproppad med inspiration och intryck från både mässa och stad. Vi hade en supertrevlig kväll i går med god middag på Le Relais de l´entrecôte i stadsdelen St Germain och där hade de en rätt på menyn. Ja, just det. Entrecote - bra när man som jag har svårt att bestämma sig! Efter lass av välstekt kött, krispiga pommes frites och rödvin gick vi hemåt och vi kunde inte få nog. Så vi gick och vi gick och det var helt magiskt; Paris på kväll och natt slår dagen med hästlängder! 

Så. Nu ska jag plöja alla fina franska filmer jag både sett och inte sett, för att hålla kvar känslan. Som sista avsnittet av SAC när Big äntligen kom för att hämta hem Carrie till exempel. Overkligt att se den där bron live med Grand Palais i bakgrunden... Har ni några favvisfilmer från/i Paris? Tell me! Jag börjar med att läsa "Natalie" av David Foenkinos som jag köpte på flygplatsen...



Au revoir Paris! A bientôt!


Tusen, tusen tack Jeanette för bästa ressällskapet! Det måste vi göra om! 



...och som vanligt; aratorp24 på Instagram! ;)








Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin