fredag 25 maj 2012

Plantering pågår!


Planteringsbänk från Affari. En solklar favvis! ;)


Ja, det är här jag tillbringar min förmiddag; ute på baksidan med årets sommarblommor! Underbart sommarhett och jord under naglarna med kaffekoppen inom en armlängds avstånd. Ja, jag har inget att klaga på denna fredag. Har ni?
Det är verkligen en lisa för själen det där med trädgårdsarbete. All stress bara rinner av...

Jag har köpt oliv på stam, rosmarin på stam, murgröna, viol, lavendel, pelargon, lobelia, hortensia och en hängande silvergrå som jag inte vet namnet på. Ska nog få ihop något av det, hoppas jag!

Hoppas det dyker upp ett nytt parasoll här under dagen också - jag håller tummarna!


Njut dagen mina vänner!



3 kommentarer:

KOLONIBACKEN sa...

Visst mår man bra av att pyssla i trädgården! Du får säkert ihop det bra som har sån känsla för färg & form.

Bokcaféet i byn sa...

Låter underbart Lena! Jag har planterat två nya pioner idag samt majs och störskärbönor. Älskar att se det börja växa!
Trevlig helg fina du!
Kram Anna

Knaada sa...

Det lät som en underbar fredag! Planteringsbänken måste jag nog kolla lite närmare på :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin