onsdag 25 februari 2009

Lön för mödan





Jag lovade lite bilder häromdagen när vi grejade i ordning ett av rummen i butiken. Visst blev det bra?
Skön stämning med vitt, beige och grått. Jag vill inte riktigt gå därifrån... 

I kväll har jag lagat burritos till mina män. Vi lever i en gammaldags hederlig könsfördelning där kvinnan städar, lagar mat och tvättar männens kläder. Männen spelar wow (yngre generationen) eller åker till fotbollstokiga vänner och tittar på viktiga utländska matcher tillsammans. 
För att det ska bli burritos så är det lättast att köpa Santa Marias kryddmix som hälls på den strimlade lövbiffen, som sedan blandas med exempelvis lök, sallad, majs, gräddfil och lite salsa och äts i tortilla bröd. Jättegott. Enligt L skulle det varit gott utan den konstiga kryddan på köttet. Salt och peppar är väl nog? W åt tre stycken. Duktig pojke.
När mannen är borta dansar kvinnan på bordet. Nej inte riktigt. Hon bloggar, tittar på Greys Anatomy, tjuväter lite godis från skålen i köket. Alltså precis det som skulle gjorts om mannen varit hemma. Hur tråkig är jag? 

Ha en fortsatt trevlig kväll!

2 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Haha skrattade gott åt sista delen i ditt inlägg. Vilka fina saker ni har i butiken. Var ligger denna butik???
Kram Anne

Anonym sa...

Fin blogg du har. Håper det er greit at jeg legger deg til blogglisten min. Takk for titten.
Be

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin