söndag 22 februari 2009

Bullbak


Idag har det varit en solig dag med mer snö än vad vi är vana vid efter flera dagars snöande. Pulkabacken har säkert varit full med barn!
På Aratorp har det bakats bullar. Det har varit mycket jobb, mässor och semestrar det sista, så frysen har gapat tom på kanelbullar. Det är nu åtgärdat. Tar så klart med en påse till jobbet i morgon också! 
Jag bakar bullar på smör, vetemjöl special och hel mortlad kardemumma. Jag låter maskinen jobba en bra stund också. Det ger den bästa degen!

Kramis!

2 kommentarer:

Nettan sa...

Känns som om jag har fått tillräckligt med inspiration för att fixa lite bullar jag med..tycker att det verkar som om det har bakats på varenda blogg denhär helgen! S maskens!!
Kram Nettan

Millas hem sa...

Mmm, ser så gott ut!
Tror jag "hugger" en och läser vidare en stund på din blogg!:)

Camilla

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin