torsdag 22 december 2011

Tjuvarnas Jul







Jag har absolut inte sett alla avsnitt av Tjuvarnas Jul - långt därifrån - men det lilla jag sett har jag gillat (sagan med tydliga influenser av Dickens - Madam Bofvén ÄR ju Fagin, de historiska vingslagen, de murriga miljöerna och kostymerna) och alla barn jag pratar med undrar hur det ska gå för Charlie, Kurre och Gärda. Det verkar som om SVT Drama gjort en hit och en komihågare i år, eller hur?

Själv minns jag Trolltider och Stjärnhuset bäst, och Albert och Herbert! Julkalendern har i alla fall alltid haft något magiskt över sig och bygger upp förväntan inför julen på sitt eget sätt -som om det nu skulle behövas!
Och nu är det ju inte långt kvar. Alls.



1 kommentar:

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Ok, måste gå in på svt.play med andra ord o kolla!! Tack för tipset c",)

Klem Anna

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin