torsdag 15 december 2011

Inte nog...





...med att vädret är helt upp och ner och gör mig riktigt orolig för det här med den globala uppvärmningen - denna enorma mängd nederbörd kan inte vara normal och hur skulle det förresten sett ut om allt hade kommit ner som snö... - så har ju klockan fått fnatt och rusar på som om den fått betalt för det... Var tar mina dagar vägen? Hua...

I kväll har i alla fall mina grabbar fått i sig ett hemlagat julbord som mor Tuta slängde ihop på en timma. Potatisgratäng, omelett med räkstuvning, köttbullar, prinskorv, skinka, sill och lite grönt i form av kokt och smörslungad brysselkål. Det satt som en smäck och är ju onekligen en fin grund för morgondagen då vi ska åka med alla tjejer på jobbet och äta en mysig julfrukost på Två Skyttlar. Så. Nu i säng för det blir tidig väckning! Och eftersom jag just nu läser Paganinikontraktet av Lars Kepler så kommer jag inte släcka på en stund...




2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Alright, ska man ha gummistövlar med sig kanske ;)

Julbordet låter frestande gott! Jag är 72 timmar ca från att få ge mig hän på ett äkta svenskt julbord.

Bra boktips också!

Kram

Coolaannna sa...

Du fixar så mycket mysigt för dina tjejer i din butik Lena! Lyckliga dem!

Tänk att jag blir så full i skratt när jag läser om dina killar och julbord. Minns för länge sen när deet var mitt i året och de hade en önskan om julmat!!!

Hoppas att det smakade :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin