söndag 18 december 2011

Solen inom räckhåll...



Ja, kan ni tänka er! Vi har bokat en resa och min käre sambo fick som han ville... Vi drar alltså till Thailand - igen - om fjorton dagar och nu när det är klappat och klart så kan jag väl säga att tanken på en solstol under ett parasoll i varm sand, en kall Singha i ett frigolitfodral och ett kycklingspett inom räckhåll inte låter helt fel efter ett år med en veckas semester hittills.
Jag ska ju inte vara den som är den och gnälla över situationen om man säger så, det är väl bara det att jag önskar att han vore en smula mer äventyrslysten och ta språnget mot något nytt, oväntat och - kanske - lite farligt. Han gillar soffan, jag gillar vägen... Men vem säger att vägen till Thailand inte kan vara nog så spännande. Egentligen.

Nu var det ju bara de där tio kilona igen... Så svåra att tappa på två veckor. Med en jul och ett nyår i tidsperioden... Tips på det?



8 kommentarer:

Pernilla sa...

10 kilo på två veckor blir nog värre.
Fettsugning?
Nej men Lena, du är så fin som du är!

Maria sa...

Tittar in och önskar dig en fin 4'e advent samt en fin julvecka. Många vinterkramar från Maria ♥

Johanna Stålros sa...

Nä vet du vad jag vet bara hur man går upp över julen;) hihi men så underbart med en resa....Kram Johanna

anette sa...

Du är fin som du är <3

Annika Christensen sa...

Låter härligt!
Inte lätt att gå ner i vikt i juletid .
Ha en trevlig resa.
Och God Jul
annika

Boviksmarinan sa...

Ha en underbar julresa & njut av värmen i härliga Thailand. Lite svårt att minska i vikt på så kort tid:-) men ta 30-60 min prom/dagligen í snabb takt o börja dricka soppor. Men inte så kul nu i juletid:-) Mitt tips, satsa isf på promenader för hälsan:-)& resten till våren.
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lena!
Så underbart med sol och värme inom räckhåll!!
Kanske förhandlingsläge med maken efter 2 vintrar i Thailand?! Nästa vinter sätter du resagendan!!!!
Mitt tips är en snygg badräkt! Det kan göra underverk eller också bara lite solbränna! Så mkt snyggare man känner sig när det första bleka intrycket lagt sig!

Hoppas du får med dig en radda goda böcker att frossa i mellan banana pancake, Singha och padthai!!

Stor julkram från Anna

Ann-Sofi sa...

Ja inte för att jag vet vart du har dom kilona men man ska vara nöjd med sig själv.....något som jag har gjort att jag tappat kilon (nja kanske inte nu när jag är gravid ;) men innan) så är det GI-metoden och en massa promenader =)

Börja med en rejäl promenad på morgonen sedan en frukost typ äggröra med skinka och någon grönsak, sedan till lunch tex lax med kokta grönsaker och till kvällsmål kycklingfile med cowslow...om du fixar att inte äta mera än tre mål om dagen i ca en till två veckor och promenader på det så LOVAR jag dig att du tappar kilon sedan om det blir tio eller mindre kan jag inte lova.

Ha en skön jul, nyår och en toppen resa

Mvh Ann-Sofi

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin