onsdag 31 augusti 2011

Rosendals trädgård och långpromenad


Bild lånad på nätet, kameran glömdes på hotellrummet...


När solen lyser och värmer upp oss en sensommar dag som denna så passade det alldeles fantastiskt bra att ta en lååångpromenad i rask takt ut till Djurgården och Rosendals Trädgård för en god soppa och nybakt bröd. Efter välförtjänst vila och lunch gick vi sedan vidare till Blasieholmen och Nationalmuseum med sitt smått otroliga innehåll av konst som tar andan ur en... Andan fick vi åter över ett glas skumpa och en pilsner (gissa vem som drack vad...) i spegelbaren på nya Nobis Hotell vid Norrmalmstorg. Det går ingen nöd på mig om man säger så.

Vi har beställt bord på Zink Grill i kväll. Jag återkommer om det!



5 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

Vad mysigt det låter Lena! Jag glädjs med dig! Jag spanar just på Expedition Robinson på teven för lite exotiska vyer. Dock kan jag klara mig utan tävlingarna och bristen på mat!!
Fortsätt njuta och hoppas maten smakar gott ikväll!
Kram Anna

Johanna Stålros sa...

Bra val av restaurang!!!! Kram Johanna

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Härligt med lite kafé, pils o annat gott! Shop on ;o)

Klem Anna

Room of karma sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad underbart det låter! Jag vill också vara i Stockholm:)!!!

kram CC

Att vara någons fru sa...

Jag håller med; vill ooooockså vara där!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin