tisdag 9 augusti 2011

Annas knäckebröd





Om det var någon som undrade vad det var för spännande som låg i burken på Annas köksbord så kan jag berätta att det är världens godaste knäckebröd. Hembakt - och jag lovar - hur enkelt som helst!

Här kommer receptet:
2 dl polenta
1/2 dl linfrö
1/2 dl sesamfrön
3/4 dl solroskärnor
1/4 dl pumpakärnor
Detta blandas i en skål.
Häll över 1/2 dl olivolja och 2,5 dl kokande vatten och rör om.
Häll smeten på ett bakplåtspapper på en plåt och bred ut i ett tunt lager. I detta läge är det bra att skära ut rutorna för att lätt kunna bryta isär när det gräddats.

Strö över flingsalt och grädda i 150° i ca en timma. Supersmarrigt!


En annan sak. Jag skrev att duken i denim kom från Artwood. Inte hela sanningen. Vi har dukar från Artwood i denim i butiken, men denna kommer från vår jeansmetervara som Anna fållat själv (kostar 115:-/m). Rätt ska vara rätt...



5 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Det tar jag tacksamt emot, älskar knäckis....kram johanna

ansi-balansilivet.blogg.se sa...

Åh, tack - detta recept skall testas :)

Min Svägerska och Jag sa...

Vad roligt att jag hittade hit. Sökte på Artwood och av en slump räkade jag klicka till dig. Nu bli det läsa av.

Mvh
Linda

Unknown sa...

Oh that recipe sounds delicious

I am defiintiely going to try it.

It is gluten free and sound very tasty and not bland or boring.

love the sound of the sea salt too.

x
Loulou
http://hereiamloulou.blogspot.com/

Att vara någons fru sa...

Nu ska det bakas minsann!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin