torsdag 8 september 2011

Mjukstart









Jag ger dig min morgon jag ger dig... Slettvoll.


Norska Slettvoll med en historia tillbaka till 1951 då Hans Slettvoll sa upp sig från sitt jobb på fabriken - till sin frus förskräckelse - för att satsa på sin möbeltillverkning han tidigare hade sysslat med i källaren vid sidan av. Då gällde det bara rotting men serien har utökats allt eftersom och när de anställde Helene Hennie som designer... the rest is history... som man säger. Det gör ju ingenting att visa bilder från tidigare kollektioner när de är så otroligt tidlösa, rofyllda och välkomnande! Min största inspiration när jag möblerar både på jobbet och hemma!

Regnet vräker ner och jag åker tidigt till jobbet. Idag ska vi leverera ett lass möbler till ett nybyggt hus i Göteborgs skärgård och ett skåp ska av i Haga i Göteborg. Bilen ska alltså packas...


Trevlig torsdag mina vänner!




LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin