måndag 5 september 2011

Cosy minimalism?





Naturmaterial, återvinning och hantverk är vad jag ser i årets utställning i entréhallen på Formex. Mässans trendtema för hösten är "Cosy minimalism" och jag ser cosy, men minimalism? Nej inte riktigt. Men tanken är att det enkla, trärena och tidlösa i naturmaterialet ska stå för det minimalistiska. Det är stramt och manligt med varma jordfärger och mjuka och strukturerade textilier. Lite annat från det kvinnliga vita, skira och blommiga vi sett på sista tiden...




Mustiga färger, trärena ytor, stickat och virkat, fårskinn och läder. Många av mina leverantörer fanns representerade på torget!



Porslin och keramik är också ett hett ämne i höst och jag kan bara säga er att detta är min årstid och definitivt min smak vad gäller färger och material! Jag njuter just nu!

Trendtemautställningen gick under namnet "Rum, Ram, Rim och Reson" och skapades av designern Synnöve Mork på uppdrag av Formex. En mycket fin idébank och inspiration!


Med början i nästa inlägg får ni följa med ut i montrarna!


Psssst... nya bilder från butiken är upplagda på facebook! Bli en gillare här du också!



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin