torsdag 5 augusti 2010

Drömmarnas rum...














Ni har väl inte missat Maries underbara badrum i senaste Sköna Hem? Fantastiskt hur hon och Fredrik lyckats bra med detta rum i det fina huset från 1919 som de bor i alldeles i närheten av mig... En fin mix av gammalt och nytt. Loppisfynd som renoverats (kolla in köpmansdisken som fått inbyggda skåp av gamla fönster), blandare från utlandet som specialbeställts (i supersnygg oxiderad mässing) och den praktiska rumsavdelningen av - just det - gamla fönster! Pricken över i:et är ju helt klart kristallkronan i taket... Maries fina blogg hittar du HÄR!



Om du klickar på bilderna kan du se dem i större format. Missa inte den trevliga skylten ovanför dörren in till toa. Huset de bor i heter Huvudsta... Det är som bekant detaljerna som gör det...





4 kommentarer:

Bella sa...

Wow, vilka underbara bilder, så fint hem!! Var inne och kikade på Maries blogg och det var inte sista gången jag gjorde det, så tack för tipset :)

Hoppas du har det bra, fick rapport från svärmor att det regnade i dina trakter idag, än så länge har vi klarat oss här på Marstrand, hoppas det håller i sig och att det klarnar upp även hos dig under natten.

Kramar Bella

HOUSE of ADELA sa...

Du milde så fint badrum!! Som en dröm! Tänk att få bubbla i ett bad där;)Tack för inspiration;)

Kram
Adela

Lantliga drömmar sa...

Superfina bilder ! Nilla

Stjärnor & Champagne sa...

Hoho darling...Hon måste bo i närheten av mig har jag förstått, hm kanske....Ja nu har jag rensat halva matkällaren. Nu får det gå till loppis som inte gick sist. Det måste mogna hos mig. 16 augusti ute på nätet och det ser ut som 480 kvm typ istället för 118 + källare 64...Men det blev bra bilder. Hoppas att ni mår bra och du är hjärtligt välkommen hit:)Men vi kommer väl med släpet och bromsar in....Kramis A

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin