onsdag 24 juni 2009

Trädgårdsgille




På tal om Morden i Midsummer, så har jag ett tips som liknar de trevliga trädgårdsmarknaderna som florerar i den serien:
Den 14-16 augusti är det återigen dags för trädgårdsgille i Landskrona, detta event som återkommer varje år låter hur trevligt som helst! Trädgårdsföretag har öppet hus och privatpersoner öppnar upp grinden till sina trädgårdar...  Skördegille, café och trädgårdsmarknad lockar många in i Citadellet och i vallgraven runt Citadellet tävlar trädgårdsbutiker och trädgårdsföreningar om den flottaste flotten, som publiken är med och röstar fram. 
Behändig yta för en trädgård, om man hade en vallgrav...
Ses vi där?


6 kommentarer:

S o F sa...

Noterat! :) ;)

Bilderna var ju toppenfina - vilken käck idé!

Ha det gott i det underbara sommarvädret!

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilka fina bilder:)

Morden i Midsomer ja..jag tycker den serien är jättemysig och bänkade mig framför tv:n igår kväll..som vanligt tog det max en halvtimme sen satt jag där i soffan o sov..alltid samma sak!
Sambon höll sig vaken genom hela avsnittet och kunde berätta för mig vem som var mördaren efteråt, hihi!

Ha en skön eftermiddag i solen,
kram Jenny

Helena sa...

Hej!

T. ack för att du gjorde reklam för trädgårdsgillet.Jag tittae på fotboll igår istället, vad vårat u-21 landslag är duktiga, killarna var och tittade, en skön stämning på den nya arenan i Malmö i det härliga solskenet. Idag har jag varit ledig och gottat mig i solen, blev inte stranden men dock hemma på altanen...
Helena.

Stjärnor & Champagne sa...

Hoho vännen...Tror inte att vi ses där men det låter ju väldigt trevligt..

kram Anne

STENLYCKA sa...

Tack för tipset. Ser väldigt trevligt ut. Tyvärr kan jag nog inte besöka Lndskrona, så vi ses nog inte där. Men snart kanske vi ses, för om ett litet tag kommer jag att besöka din affär, bara jag får semester. Har drygt en
vecka kvar att jobba.
Ha det så gott i sommarvärmen!
Kram

Jenny sa...

Hej igen Lena!
Kikar gärna in i din butik i sommar o tar en fika:)

Hoppas jag får fota lite då o visa på bloggen;)

Ha en bra dag,
Kramis Jenny

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin